Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

lördag 30 november 2013

Barnfri helg

Då var det dags för en barnfri helg, men denna gången är jag hemma och försöker julbaka och julstäda. Men det går lite si och så med det såhär på lördagsmorgonen. Sofie är just nu i stallet, jag borde väl klä på mig så vi kan baka klart pepparkakor när hon kommer hem. Dessutom borde jag plocka reda på saker som ligger lite här och var så det går att dammtorka, putsa fönster, dammsuga, torka golv och hänga upp julgardiner. Men jag har faktiskt sökt några jobb på morgonen och nu uppdaterar jag här.

I tisdags var jag ju till Järbo och träffade företaget som behöver en PLC-programmerare, det blev mycket att tänka på och jag ringde dit på onsdagen för att få reda på lite villkor och förmåner. Jag frågade vad lönen skulle ligga på och det hade de inte diskuterat än men de skulle prata igenom det och sedan återkomma. Trodde jag i alla fall. Rekryteraren ringde i lunchtid på onsdagen och frågade hur det gått och jag svarade att det gått bra och att jag pratat med de om att jag ville ha ett lönebud och han skulle då ringa och skynda på de och återkomma på em eller senast torsdag. Nu är det lördag och jag har inte hört varesig från företaget eller rekryteraren. Detta känns så himla oproffsigt, vill de ha mig borde de hört av sig med ett lönebud och vill de inte ha mig borde de hört av sig och sagt det med. Detta att leva i ett vakuum känns bara jobbigt. Just nu börjar jag gå vidare och fundera på hur jag kan utveckla min kompetens och få ett jobb i Gävle istället.

Men nog om detta nu, nu blir det till att riva ur lakan i min säng och bädda rent så jag har gjort något när Sofie kommer hem. Det är inte så mycket plockande kvar men det är ju bra om jag får något gjort i alla fall. Jag har lite lakan som ska tvättas idag, turligt nog har jag tvättmaskin OCH torktumlare i lägenheten nu. Det är så himla skönt, fattar inte varför jag inte gjort detta förr.

Ha en riktigt trevlig lördag därute i cyberrymden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar