Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

tisdag 29 oktober 2013

Sjukvårdskvot uppnådd?

Idag var vi till kem lab på sjukhuset och de stack Lucas i fingret, vilket gjorde grymt ont på min lilla stackars pojke. De tyckte han var så tapper och duktig att han fick välja två saker ur hemliga lådan så han var rätt glad ändå när vi gick ut. Väl ute i väntrummet igen var han ledsen, men eftersom Nova var hysterisk var jag tvungen ta henne. Satt på huk med henne i knät och Lucas som också ville vara med mamma, Hanna blev bekymrad över att Lucas dreglade på min jacka och skulle gå emellan men råkade knuffa till honom så han far baklänges ner i golvet. Det small till ordentligt och jag väntade på skriket som dröjde ett litet tag, efteråt syntes en jättebula och han klagade på huvudvärk samt yrsel.

Vi gick vidare med skrikande/gråtande Lucas och tänkte sätta oss i bilen direkt men valde att gå och äta en glass med barnen först. När vi sitter där och pratar så kommer vi fram till att jag måste ringa HC för rådgivning och tandläkaren för att ändra Hannas tid som hon hade på em.

När HC väl ringer upp tycker de att vi ska komma dit så en läkare får kontrollera honom för säkerhets skull. Läkaren gör en undersökning och säger att hon inte ser något fel på honom nu förutom bulan men att vi ska vara uppmärksamma på om han klagar över med huvudvärk och/eller börjar kräkas då ska vi kontakta sjukvården igen.

Nu är det snart läggdags för mig och barnen sover sedan flera timmar tillbaka och han har (peppar peppar) inte kräkts eller klagat på mer ont än tidigare. Men ont hade han när han lade sig. Vi får väl se hur han mår i morgon.

Nu får det vara slut på sjukdomar och olyckor för flera år framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar