Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

måndag 28 oktober 2013

Nova sjuk

Nova har varit dålig i helgen när vi var i stugan, hög feber på kvällar och nätter 40,5 som mest. Igår när vi kom hem ringde jag 1177 och fick komma till familjejouren på Södertull. Träffade läkare som först tyckte att det är nog virus men efter att jag berättat hur det var när hon hade lunginflammation skrev ut antibiotika i förebyggande syfte. Så nu har vi en 10 dagars kur åt henne.

Idag var vi till läkaren med Lucas för allergitest och efter beskrivning av närmiljö och hur han är i ögon mm så tyckte hon att vi definitivt skulle allergitesta honom. Sätter mig och väntar på lab, efter väntetiden och vi kommer in säger hon där att hon INTE tar venprov på så små barn där utan skickar med oss en remiss till kem lab på sjukhuset till en annan dag. =/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar