Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

tisdag 15 oktober 2013

Beslut, vinterstädning och olycka!

Förra veckan fick jag erbjudande om ett radhus på Hövdingavägen där jag hade fått ett eget krypin och framförallt en riktig säng. Vi var och tittade på den och den kändes fräsch och luftig. Idag var det dags att ta beslut om jag skulle tacka ja, efter mycket om och men tackade jag nej eftersom jag inte var hundra på att det skulle bli bra. Trots att den hade många positiva saker som badkar på bv, altan under tak, eget krypin för mig, få in frysen från förrådet. Det som egentligen avgjorde var att jag hade blivit tvungen att betala dubbla hyror åtminstone 1 månad plus att man inte vet om det är saker här i lägenheten som de vill att man betalar för vid flytt.

Efter kvällsmaten tog jag Lucas och Nova med mig ut i lekparken en stund, men sedan gick vi in på gården och vinterstädade på framsidan. Ställt ihop möbler, grill och annat samt ställde in cyklar och andra stora leksaker i förrådet och i morgon ska vi montera ner studsmattan på baksidan och ställa ihop de möblerna och lägga pressenning över. Sedan är vi redo för snön, ska bara lämna in bilen för byte av däck också.

När det nästan var dags för att lägga småbarnen så kommer Sofie hem och vill bli omplåstrad, har flera sår/skrapsår på händerna och slagit i foten rejält. Hon får ondare och ondare och nu har hon fått panodil och lagt sig. Få se om det blir ett besök på HC i morgon för oss, just nu känns det som om det är den enda vettiga.

Ha en fortsatt bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar