Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

lördag 9 februari 2013

Tvära kast!

Bilvalet består av tvära kast fram och tillbaka, det finns nog egentligen ingen minibuss som uppfyller alla krav. Chrysler känns för bred så det finns risk att jag låter bli att köra in den i alla fall. Chevrolet Transport känns för hög så det blir för snävt också. Ford Galaxy har inga skjutdörrar och inte jättestort bagage, men just nu är det den som ligger närmast till hands. Hyundai Trajet har inga skjutdörrar men något större bagage än Galaxy, men läste att den kränger betänkligt vid kraftiga undanmanövrar. VW Sharan är ju samma bil som Galaxy i princip men kostar oftast lite mer. Volvo XC90 är tyvärr för dyr och har inte heller något jättestort bagage. Citroen C8 finns inga fler intressanta på marknaden och Kia Carnival är det samma sak med. Så vad göra? Jo det blir till att kompromissa lite granna helt enkelt.

Annars har denna veckan varit helt ok, barnen har varit på dagis hela veckan. Jag har mått lite si och så, fick en infektion i slutet av förra veckan som satte sig på stämbanden så jag var jätte hes hela helgen och början av veckan. Jag är fortfarande inte riktigt normal i rösten, men det börjar bli bättre. Dessvärre har jag känt mig febrig någon dag utan att ha uttalad feber, jättetråkigt.

Barnen är hos Jonas och jag barnledig, men vaknade ändå 6:30 och väntade på att Lucas skulle ropa klar från toaletten. Sedan kunde jag inte somna om, nu ska jag ta och kolla busstider och åka ner på stan en sväng för att prova ett par jeans och någon tröja.

Ha en fin helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar