Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

torsdag 26 januari 2012

Jobbig natt!

Hanna vaknade typ halv tolv och hade jättejobbigt att andas, efter en stunds avvägande ringde vi 1177. Och de tyckte att eftersom hon inte blir helt bra på sin ventoline och haft jobbigt att andas sedan igår morse så ville de att vi skulle komma in till akuten. Så jag klädde på oss och åkte upp på akuten, väl där fick hon inhalera ventoline. Efter det fick hon kortisontabletter upplösta i vatten och lite senare fick hon inhalera en gång till. Inhaleringen går inge bra alls, första höll hon andan mest hela tiden och andra vägrade hon så då fick jag hålla fast henne samtidigt som sköterskan fixade med masken. Jisses vad arg hon var och vad stark hon blir då. Men det gjorde verkan så det var värt det. Hon var inte helt hundra i andningen efter det heller, men läkaren tyckte vi skulle åka hem ändå. Bättre det och få sova i sin egen säng. Tjugo i fyra var vi hemma och hon slocknade direkt när hon la sig, vaknade till innan Jonas gick med Lucas till dagis. Sedan la hon och jag oss, hon fick välling och sedan slocknade vi och sov till 11.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar