Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

torsdag 7 april 2011

Viktskattning på ultraljudsmottagningen

BM började med att fråga om vi visste vem som bor i magen och jag svarade ja. Sedan började hon undersökningen och bekräftade nästan genast att det är en liten tjej därinne.

Sedan gjorde hon en genomgående undersökning och mätte en massa. Efter ett tag blev jag alldeles svimfärdig så jag blev tvungen att ligga på sida sista delen av undersökningen. När allt var slut berättade hon att det är en stor bebis som idag väger 2300 gram idag och kommer väga 4 kilo fullgånget. Dessutom visade det sig att det är mycket fostervatten, hon skulle prata med läkare och sedan höra av sig OM vi skulle göra någon mer mätning. Så nu vet jag inte hur det blir, kan tydligen dröja till tisdag innan hon hör av sig. Kul att oroa sig över helgen. INTE!

Läste en del på nätet nu och då visar det sig att man kan föda för tidigt om man har för mycket vatten, och om vattnet går så kan navelsträngen ramla framför och då blir det akut kejsarsnitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar