Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

söndag 9 januari 2011

Töar ute... :-(

Visst är jag trött på att det snöar för jämnan, men det som faktiskt liggger kan väl få ligga till det blir vår? Idag töade det så mycket att dropparna från taket såg ut som regn. Men det regnade inte, var bara töväder (+1 grad) ute. Soligt och fint var det i alla fall, tyvärr har vi varit helt döda idag så vi har inte orkat vara ute mer än gått fram och tillbaka till Ica. Men i morgon fm ska vi försöka oss på att gå till isen vid Vikingaskolan så Hanna får prova sina skridskor.

Jag har varit mer eller mindra sjuk i typ 2 veckor och nu känns det som om det börjar ge med sig, så jag hoppas att vi får vara friska from nu. Snart dags för tenta för mig i min andra javakurs, håller på som bäst att försöka mig på att komma ikapp med inlämningsuppgifterna nu. Sedan ska jag försöka läsa lite inför tentan med, hur jag nu ska orka och hinna det.

Annars är det full fart på barnen här hemma. Men Hanna börjar tröttna lite på att vara hemma och vill till dagis igen och på tisdag är det dags igen. Vi funderar på att ev. byta till ett annat dagis där de har mindre barngrupp och hemlagad mat. Dessutom får man där ha barnen 5 dagar per vecka även om man är mammaledig, vilket jag tror att Hanna skulle behöva. Ska nog ringa och prata med de på måndag, eller så skickar jag ett mail redan nu så jag inte glömmer det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar