Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

måndag 31 januari 2011

Sjukdomar

I helgen har Jonas haft feber på över 40 grader, i söndags förmiddag ringde vi sjukvårdsupplysningen men de tyckte att vi skulle avvakta. På kvällen när jag badade med småbarnen så började han hosta blod, vi la småbarnen fixade barnvakt och ringde sedan igen. Fick tid på Familjeläkarjouren kl 22 och åkte dit. Läkaren sa relativt snabbt att hon tyckte det lät som lunginflammation med tanke på snabbsänka på 200, hur det lät när hon lyssnade på lungorna, att han hostade blod osv. Fick första två doserna av penicillin och en remiss till lungröntgen som vi var upp på idag. Svaret på den skulle skickas till Brynäs HC, dessutom ska han dit för att kolla så sänkan går neråt.

Svärfar är också sjuk i vad de förmodar vara lunginflammation fast han ligger på sjukhus och har gjort det sedan i fredags kväll/natt. I morgon flyttar de honom till infektion och vi får väl se hur länge han blir kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar