Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

tisdag 25 mars 2014

Ögonkliniken

Idag var vi till ögonkliniken med Lucas för halvårskontroll. Jag berättade att jag upplever skelningen som sämre i år än förra året. Hon testade och testade, men skelningen var lika. Synskärpan var något sämre på vänster öga så han fick droppar så skulle hon mäta översyntheten/brytningsfelet sedan.

Han är översynt och på höger öga fick hon fram +2,5 och på vänster +2,0 men ingen åtgärd trots att han klagar på att han ser dåligt när han tittar i böcker och på tv. Kom senare på att jag glömt att tala om att han klagar på huvudvärk ofta.

Men det jag blir mest arg över är att ortoptisten uppmanar Lucas att gissa på bokstaven trots att han säger att han inte ser vad det är för bokstav. Alltså de som jobbar med barn måste väl ändå lära sig lyssna på vad barnen säger och lita på det inte misstänka att de ljuger?

Nu ska jag be att få journalen utskriven och sedan ska jag läsa på så jag har mer på fötterna till nästa gång om 2 månader. Det är ett fall framåt i alla fall att han får komma snabbare på återbesök denna gång.

Ha en fortsatt bra tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar