Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

måndag 1 april 2013

Då var påsken över!

Första påsken som vi firat hemma hos oss själva på många många år. Fullt upp har det varit, långfredagen var vi till Valbo köpis och tittade på Yohio. Köpte en cd åt Hanna och hon fick en plansch med som Yohio sedan signerade åt henne. Hon hade gjort ett kurvert med teckningar till honom som hon lämnade fram till honom. Han sken upp som en sol när han fick det.

Påskaftonen började med påskhoppning på Ponnyklubben. Sofie kom 3:a på Buddy. Sedan var det hemfärd och påskmiddag med lammstek, köttbullar, potatisgratäng, kokt potatis och ägg.

Natten till påskagen kräktes Hanna, men det verkade inte vara magsjuka så vi åkte till boulongern för att barnen skulle få träffa sina kusiner från Säter en stund. Sedan fika med påsktårta hos småbarnens farmor och farfar.

Idag har Nova haft hög feber, hostar och är tungandad mellan varven. Vi åkte ner på stan för att köpa nya gummistövlar åt de små, väl där åt vi macka på nian och alldeles på slutet kräks Lucas över hela bordet. Så nu har han feber och kräkts. Jonas har också kräkts idag och haft hög feber. Jag har ont i halsen och känner mig febrig. Sofie känner sig lite illamående men mer i huvudet än i magen?

Jag som trodde vi skulle vara åter i vardagen i morgon, nu får jag alla barnen hemma och är väl förmodligen sjuk själv. Suck! Hoppas detta är slutet på alla sjukomarna nu.

Ha ett fint påsklov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar