Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

tisdag 23 oktober 2012

Lucas har öroninflammation

Lucas klagade på ont i örat idag till Jonas så jag sa åt honom att ringa HC. De fick tid på em och det visar sig att han har öroninflammation och ögoninflammation. Fick penicillin (valde tablettform denna gången) och ögonsalva. Salvan hade de på första apoteket penicillinet på 3dje. Men det visade sig att han ska äta 6 tabletter i 10 dagar = 60 tabletter. Men läkaren har skrivit ut 40 tabletter, undra vad hon hade för betyg i Matte.

Väl hemma skulle han ta de första två tabletterna, jag var lite orolig, men det gick så bra så. Så nu hoppas vi att han blir frisk. Dock måste vi ringa i morgon så hon skriver ut en förpackning till. Salvan var inte lika lätt att applicera, men det gick över förväntan.

Ha en fortsatt trevlig tisdagskväll.

Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar