Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

lördag 13 oktober 2012

Hanna har blivit 5 år!


Tänk att min lilla flicka blivit så stor, om 1 år är det dags för henne att börja 6 års eller som det heter förskoleklass. Det känns helt sjukt.

I måndags fyllde hon år och vi i familjen klev upp halv sex för att hinna sjunga och ge henne paket. Hon fick en ny ryggsäck, en Monster High docka och två gosedjur. Tyvärr förstörde hon dagen med att bråka massor.

Resten av veckan har varit lite upp och ner vad gäller bråkighet. Annars har barnen bakat bullar, muffins och drömmar under veckan. Jag har blivit klar med hallen, både tapetsering och inredning. Jag blev jättenöjd, den känns så mycket större som det är nu.

Idag Lördag var det dags för mormor och morfar att uppvakta henne. Fast först på fm storstädade jag genom att plocka av och torka köksbänkar, torka skåpluckor i köket, plocka av köksbord och torka, städa ur städskåpet, torka köksfönster, torka ren spisen, damma tv-lösning i vardagsrum, torka fönster i vardagsrum och sist men inte minst dammsuga och torka golv nere.
Efter det åt vi lunch, jag la Nova för middagslur. Sedan åkte vi och hämta tårtan, en Hello Kitty tårta från Citygross. Tur att Hanna är såpass liten, annars hade den inte dugit. För den var då inte det minsta lik Hello Kitty, jag blev GRYMT besviken.

Hur som helst så hade mormor och morfar kommit när vi kom hem igen. Hanna fick paket (Bratz docka, pärlor med pärlplattor och en pärlvävstol med garn samt småpärlor), sedan fikade vi bullar, muffins, kakor och tårta. Hanna och Madeleine la pärlplattor medan jag och mormor lekte med Nova och Lucas. Efter att de åkt hem blev det så tomt här, saknar de redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar