Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

onsdag 25 juli 2012

Rapport från semestern

Onsdag idag och solen skiner, idag kan det potentiellt bli väldigt varmt.

Igår var det också varmt och barnen badade i flera omgångar i poolen, de målade stenar o glasburkar. Jag, Sofie och Hanna åkte till Ljusne för att gå på apoteket och affären.

På em gick jag och Sofie i skogen och plockade kantareller. En lugn stund utan småbarnen är guld värd.

På kvällen lade vi nät, åkte "stor" båten för att Lucas ville och på väg in fick vi motorhaveri. Först trodde vi att vi måste ro resten av vägen, men grannen kom och bogserade oss.

Hela dagen barnen bråkiga och griniga, hur jobbiga som helst. Hoppas det blir bättre idag.

Innan läggningen satt Lucas på pottan och skulle bajsa, så jag sa åt honom att stånka lite. Hans respons var då att säga: Stånk stånk!

I morse låg Nova i sängen och tittade på boken vi läste igår och rätt som det var sa hon: Bok. Ibland blir man förvånad. Och idag på morgonen sa hon Lucas oxå.

Nu har mormor, morfar och Hanna hämtat näten. Det är en del fisk i de, hur många vet de inte. Räknade inte när de drog. Det blåser lite mer idag. Men vi kan nog äta abborre i alla fall. Nu hänger mormor och morfar nät och plockar ur fisk. Nova tittar fascinerat på och Hanna samt Lucas plockar smultron. Sedan frukost och fiskrensning innan resten av dagens äventyr.

Ha en bra lillördag!

Kram från Trollis

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar