Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

torsdag 17 november 2011

Sjuka barn igen

Nu är både Lucas och Nova förkylda igen, ingen feber dock men snoriga och hostiga. Lucas har börjat vara lite grann i ett öga med. Igår ringde dagis och tyckte Lucas skulle få gå hem tidigare efter att nästan somnat stående. Tydligen var det så nära så hade inte en fröken tagit emot honom hade han ramlat omkull, stackars vår lillkille som inte får sova ordentligt om nätterna. Så idag fick han vara hemma direkt från start. Utöver detta håller han på att få tänder igen.

Igår körde Sofie häst på travbanan och var med om sin första skening, där hästen till slut tyckte det skulle vara skoj att testa springa i diket. Sofie ramlade ur sulkyn och hästen sprang vidare med sulky på hökant, Sofie klarade sig med lite ömhet i kroppen och småchockad medan hästen fick en del sår (som blödde en hel del) och ett rejält svullet ben.

När vi badade idag så lärde sig Lucas några nya ord, dessa är mamla = ramla, anka, noppen = snoppen.

Här kommer några bilder från dagen.

Här tycker Lucas att dockan ska prata i telefon, han sätter luren till hennes öra och låtsas prata. Senare gjorde han likadant på Nova. :-D

Lillprinsen och kungen! ;-)

Här blev Lucas avundsjuk på att jag skulle fotografera Nova så han satte sig bredvid för han ville oxå vara med på bilden! Hihi, vilken knasig kille vi har.

Lilltjejen börjar bli stor, snart får man jaga efter henne med. inte långt ifrån att hon kryper nu.

Pappa, vad häftigt det låter! Vad är det du gör?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar