Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

tisdag 22 mars 2011

Uppdatering om Lucas sjukdom

Läkartiden i fredags kl 13, vi fick träffa en kvinnlig läkare som direkt såg att han hade jobbigt att andas och högfrekvent andning. Han fick då ta prover som alla såg bra ut. Sedan fick han inhalera 2 min och  vänta 15 min för att sedan få inhalera 2 min igen. Men det blev ingen skillnad så vi fick remiss till barnkliniken och åkte från HC 14.00. Lämnade av stora tjejen i stallet och hämtade upp gubben på stan. Kom till barnkliniken ca 15.00, fick först vänta i väntrummet ca 40 min. När vi väl blev uppropade visade det sig att bara en förälder fick följa med in.

Väl inne i ett undersökningsrum, fick vi vänta 1,5 timme på en läkare. Som ställde samma frågor som han hade svaren på i remissen. Lyssnade och gjorde samma undersökning som på HC, kom fram till att han skulle få inhalera igen. Mmen den här gången något annat preparat. Så då skulle han få inhalera 30 sek, vänta 15 min och sedan inhalera 30 sek igen. Detta var klart ca 18, sedan fick vi vänta ett bra tag igen på att läkaren skulle komma och lyssna.

Jag märkte att Lucas blev bättre/piggare genom att han helt plötsligt ville leka på golvet igen. men helt bra var han inte. Och samma sak sa läkaren, men han tyckte inte att andningen var så dålig längre så vi behövde stanna. Vi åkte hem och sedan dess har han bara blivit bättre och bättre och mer lik sig själv igen. Så nu hoppas vi att hela infektionen kommer ge med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar