Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

torsdag 31 mars 2011

BVC besök (1 års kontrollen)

Igår var vi till vårt nya BVC och vilken underbar BVC sköterska. De vägde och mätte Lucas, sedan undersökte läkaren honom. Lyssnade extra noga på lungorna och kollade höfterna igen och det såg bra ut. Sedan fick han sprutor, två stycken samtidigt i båda benen. Stackaren!

Läkaren tyckte det lät på det som står i journalen att Lucas har förkylningsastma, och han sa att han tyckte vi skulle ringa barnkliniken och kräva ett återbesök för att få medicin utprovad åt honom. Så det ska jag försöka komma ihåg.

Han vägde i alla fall 9,5 kilo och var 74 cm lång enligt de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar