Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

måndag 20 december 2010

Utedag i snöovädret

Fick meddelande av en granne på Facebook idag där hon undrade om inte vi tänkte ta oss ut på fm lite. Så vi hakade på henne och henns döttrar, ena är som Hanna och den andra några månader yngre än Lucas.

Sagt och gjort klädde vi oss och gick ut. Tog fram pulkorna och spände fast Lucas i sin. Till att börja med satt han och lät och skrattade samtidigt som han sparkade så det smällde i pulkan. Han tyckte det var helt galet kul. Sedan tröttnade han och blev allmänt grinig, visade sig att han var galet trött. Sofie gick in med honom och han somnade bredvid henne i hennes säng.

Hanna hämtade hink och spade och skulle göra snöslott, sedan hämtade hon en boll. Ville sparka boll på det vanliga stället men där är galet mycket snö som på många ställen just nu. Så hon gick hem och hämta snöskyffeln för att skotta fram "fotbollsplanen". *Fnissar*

Vi fick henne till slut att sparka boll på en uppskottad plan. Sedan skulle hon och Emelie åka pulka från snöhögarna på gården och det tyckte hon var skoj. Vilken härlig utedag trots skapligt snöfall och kylig blåst.

Jisses vad stor han blivit

Hanna bygger snöslott!

Senare på em/kvällen klädde vi granen, Hanna tyckte det var riktigt skoj att hänga i saker i granen och blev besviken när det tog slut. Tur hon får vara med och klä granen i Hofors med.
Här är vår gran och till höger hängandes på gardinstången är familjens pepparkakshjärtan!
Hann även med att köpa en ny vagn till Lucas idag, nu ska jag väl ändå klara av att gå i snö utan allför mycket jobb... Sedan ska den andra vagnen bort...

Här är Lucas nya vagn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar