Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

torsdag 2 december 2010

Första natten utan napp...

Igår morse la vi Hannas nappar i ett kuvert och skrev till tomten på, hon fick själv lägga det på lådan. Hon var så stolt över det hon gjort. Men på kvällen när vis kulle läsa bok sa hon att det kliade i munnen, då fick hon vällingen och jag sa att den botade kliande munnar. Hon drack välling medan vi läste och sa när den var slut att det slutat klia i munnen. Bar in henne i sängen och vi pratade om att tomten säkert blev glad när han fick hennes nappar och att han säkert började fundera på vad hon skulle få för extra julklapp. Hon sa först att hon ville ha en mjukiskatt, men då föreslog jag att hon skulle önska sig någon ny Scooby Doo film och det tyckte hon lät bra. Startade skivan, hon la sig ner och var på väg att somna, vaknade till och började gråta efter nappen. Vi sa då att de har du ju skickat till tomten, hon sa att det hade vi inte alls gjort det var inte hennes nappar vi skickat. Frågade var vi gjort av hennes nappar och hon sa ingenstans, senare tyckte hon att hon kunde få Lucas napp. Men vi höll hårt i det, och hon somnade faktiskt utan något större mankemang utan napp.

Vaknade en gång senare på kvällen och grät lite, men somnade om utan att få napp. I morse hade däremot Lucas en napp som hon gav till honom för ett tag sedan så det var lite känsligt, men vi lyckades styra undan det med.

Hoppas det går lika smidigt idag med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar