Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

torsdag 4 november 2010

Läkarbesöket idag!

Då har vi varit på vårt första läkarbesök, få se om det blir fler. I alla fall pratade vi fosterdiagnostik och bestämde oss för att göra ett KUB/NUPP test först och känna oss för, få se om vi vill göra ett fostervattenprov sedan. Så nästa vecka är det dags för blodprovet och veckan därefter ultraljudet för KUB/NUPP.

Vi fick se lilla pyret i magen också, längden på graviditeten stämmer bra så jag är 9+4 idag och det var "bara" 1 pyre därinne.

Dessutom har vi nu fått planeringen för graviditeten som innebär samma täta kontroller som med Lucas och dessutom ska det bokas en koll på förlossningen alldeles i slutskedet när jag är typ fullgången. Sedan får vi se hur jag kommer må, planeringen kommer anpassas efter hur jag mår under graviditeten.

Nu ska jag ha en härlig helg hos mina föräldrar, visserligen ska jag hjälpa Jonas med sin hemtenta. Men det känns ändå som lite semester. På lördag åker mamma, pappa och de stora tjejerna till Åland över dagen, så jag, Jonas och småbarnen blir ensamma hemma. Jag ska kanske ringa en barndomskamrat i morgon så vi kan träffas lite på lördag om hon har tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar