Besökare

Besökare online idag månad totalt

Sidor

Välkommen upp i mitt klätterträd!

Mitt foto
Mitt namn är Malin Bergroth och det är här mina tankar och funderingar existerar. Jag är en glad tjej som har 5 barn. Sofie (95), Madeleine (97), Hanna (07), Lucas(10) och Nova(11).

söndag 3 april 2016

Godartad (benign) barnepilepsi

Barn och ungdomsläkaren ringde redan i tisdags när jag var hos psykologen och ville prata med mig om provsvaren på Lucas EEG. Jag hade inte tid just då, sedan har jag gått och väntat på att han ska ringa igen. Men släppte det då det blev helg, idag ringer då telefonen med ett hemligt nummer och det är läkaren som ringer upp.

De hade sett godartade förändringar på EEG:t vilket innebär att Lucas har godartad barnepilepsi, jag har förberett mig på att de hade hittat något sedan i tisdags men blev ändå tagen på sängen. Det är inget som behandlas så länge han inte har anfall. Tydligen är det vanligt att anfallen kommer vid insomning eller uppvakning.  Kan det Lucas brukar säga att är smärta i benen var kramper?

Hur som helst så gör ju detta mig mycket orolig, tänk om han får anfall och vi inte märker det. Vi ska på ett återbesök före sommaren för information och uppföljning.

Ha en bra söndag alla därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar